Idag mår jag äntligen bättre! Pickline är dragen och det är i den bakterierna har växt under ett par tre månader. Nu orkar inte kroppen stå emot mer. Det var en vanlig magsjubakterie jag haft i blodet men inte kräkts eller haft diarré. Det är någon som har smittat mig genom att röra vid infarten har rört vid någon med såna bakterier. Tycker att hemsjukvården får vara mer aktsam med hygien. Den är tydligen inte tillräckligt. Bacterius cerus eller något hette bakterien jag har i blodet. I morron åker jag äntligen hem till min säng, mina 1000 kuddar, min lera, mina pärlor, min rullstol! Mitt hem helt enkelt.
Jag behandlas fortfarande för blodproppar i lungorna och kommer göra flera månader. På en väldigt högdos. Sen blir det profylax dos som vanligt. Det är sprutor. Jag måste ta i magen för att jag har så dåligt upptag i magsäcken på grund av alla operationer. Och det är inte kul med alla stick hela tiden.
Personalen på infektionskliniken är verkligen fantastiska! Och läkaren jag har haft har satt sig ner jämte mig vid sängen och rört vid mig utan handskar och verkligen lyssnat och frågat hur jag vill ha det och hur han tänker och hur vi ska gå vidare. Fruktansvärt bra Läkare! Bara att få en klapp på handen elin han på axeln utan handskar gör så otroligt mycket. Personalen har annars skyddskläder på sig och handskar så fort de rör vid någonting. Jag har rört vid. Känner mig som en stor äcklig bakterie som smittar och det har jag gjort sedan 2019. Då hade jag några bakterier i urinen som heter ESBL och en slags multiresistent bakterie som jag bör ha god handhygien med och helst inte dela toa med någon på sjukhus och om någon är nedtagen i immunförsvaret. Det bakterie som lever i min kropp helt enkelt, men inte i min urin på sju år typ. Idag har jag varit så pigg att jag har varit uppe och tvättat håret!


