Mat och träning



 Folk som träffar mig regelbundet har alla den senaste tiden påpekat att jag har färg i ansiktet och ser så pigg ut. Det är bara att erkänna:
-mat och motion. Riktig, ordentlig mat flera gånger per dag samt aningen motion varje dag. Skamset enkelt men ack så svårt. Men hördu VildaMatilda vem orkar träna om man lever på snabbnudlar??! Nu när jag äter bättre orkar jag mycket mer, en jobbig sanning. 


Som jag skrev för ett tag sedan, var det dags att skärpa mig och göra qigong, sjukgymnastik och powerwalks, ofta
-och det har jag gjort!
(Lite bortfall förra veckan då jag trodde jag hade influensa, men det var min hjärntumör som hade spel, och med rätt medicin blev det bättre.)
Den typen av qigong jag gör lärde jag mig runt  2009 och är rätt tuff. Väldig  kroppskontroll, bål och balans. Meditation får man på köpet. Nu har jag gjort det ett tag och märker stor skillnad på uthållighet, balans och styrka. I början orkar jag bara 10 minuter men nu tar den runt 25 minuter. Det för jag orkar göra övningarna under längre tid och tar ut rörelserna mer. Ett extrem bra sätt att starta dagen och  qigong mjukar upp mina stela leder och väcker kroppen.




Woop woooop idag slog jag dessutom hastighetsrekord på powerwalken! Benen bara pinnade på och lungorna orkade. Ösregn och blåst, men
Det finns inga dåliga väder 
Bara dåliga kläder
Regnkappa med rosor på!
(null)



VildaMatilda - hjärnspöken - qigong
Anette

Heja Matilda! *tummen upp*

Svar: Tack*kram*
VildaMatilda