TipS till personalen

Hemgång imorgon! Ska få järndropp och immunförsvar först. Sedan möter hemtjänsten upp, 


Tacksam över personalens bemötande och det finns många hjältar, många tar sig trettio sekunder extra. Mer än så behövs oftast inte.
Vill bara säga till dem;

Motivera era beslut. Då går de flesta med på allt. Till exempel vid fråga om medicin och du har fullt upp eller päckelstressad. Berätta!
"jag ska ge en antibiotika och det tar cirka tjugo minuter, sen hjälper jag dig. är det okej?
Berätta det där extra som ni tror jag förstår, men pga autism inte alltid gör. Till exempel 
"vi är en person kort idag, så det kan gå lite långsamt." "Jag har grym huvudvärk idag, så jag är lite off"

Jag saknar inte empati men vet inte det du inte berättar. Om du berättar för mig varför det är som det är, är det lätt att acceptera.

Man beter sig som man blir bemött. Är du positiv, blir patienter det med i högre grad, än vid snäsighet och irritation. Ler du får du leenden.


Tala som om du skulle skriva. Det är orden som gäller. Mena inget med kroppsspråk och tro inte att jag förstår det du inte säger. Den där lilla extra tydligheten gör mycket!
Fråga er varför jag gör, inte enbart vad eller  att jag gör, 
Vid reaktion; uttryckte du dig otydligt eller ville jag något jag inte du inte sa?

 Behandla patienter som du vill att din förälder, syskon eller barn skulle bli bemött.

Och jag måste bjuda på den kompetenta empatiska sjuksköterskan Anna som idag ringde annan avdelning och frågade:
-har ni Corona advance?
När hon egentligen menade läkemedlet Cavilon advance och förstod inte vad folk skrattade åt. Hon var nog trött! Ett skratt mitt i eländet.



Min kvällsmat idag. Vet inte vad det är, mer än köttfärs. Jag fick cornflakes.
(null)






Vera

Va äckligt, jag som är så äckelmagad :( hoppas du förstod)
Bra att du talar om, hur du vill ha det och hur andra inte heller förstår. Varför ska livet vara så svårt mot dig??!!
Kram 😍


Svar: Försöker se att livet vill mitt bästa, men ibland gör fel 😍
VildaMatilda